Bijna zaterdag !

Hallo allemaal !

Nog een paar dagen en dan is het zo ver !

Zaterdag 7 februari vlieg ik naar Ghana, waar ik 7 weken zal verblijven. Na aankomst in Accra, volgt eerst een introductiedag en daarna word ik naar het project gebracht, waar ik 5 weken zal meedraaien. Dit betreft een kliniek voor fysiotherapie.

Deze kliniek voor fysiotherapie is opgericht door de Salvation Army Church. Vanuit de hele omgeving komen hier kinderen met hun moeders naar toe om fysiotherapie te krijgen. De kinderen hebben heel uiteenlopende aandoeningen waarvoor fysiotherapie nodig is, zoals klompvoetjes, Cerebral Palsy of halfzijdige verlamming. In Ghana worden kinderen met een handicap al snel in het verdomhoekje geplaatst en daarom is ook voorlichting en training van de moeders belangrijk. De moeders leren hoe ze thuis zelf oefeningen met hun kinderen kunnen doen om de vorderingen die in de kliniek gemaakt worden, thuis voort te zetten. Naast de kliniek is er ook een orthopedische werkplaats waar o.a. braces en stoelen gemaakt worden.

Dit geeft een beetje een beeld van het project..Ik ben heel benieuwd ! De koffer kan worden ingepakt, en alle ruimte die over is zal worden gevuld met leer, dat de OIM voor mij verzameld heeft. Dit krijgt vast een goede bestemming in de werkplaats.

Ik zal proberen om via deze site, als stroom, internet en mijn computerkennis een beetje meewerken ,jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen.